2012. augusztus 19., vasárnap

Cinemagraph - avagy amikor a képek életre kelnek

Biztosan mindenki látott már az interneten keringő animált képeket, de amire én most szeretném felhívni a figyelmeteket, az nem azok az életlen, rossz minőségű GIF-ek amiket általában látunk, hanem művészi és számomra rendívül érdekes, már-már misztikus képek. Amikor először láttam egy ilyet, csak néztem a képet és nem tudtam, hogy mi olyan furcsa benne, hátborzongató érzés kerülgetett, és nem tudtam az okát. Aztán rájöttem! De hisz ez megmozdult! Igen, de nem a hagyományos értelemben. A képnek csak egyes részletei mozdulnak meg, nem pedig az egész kép mozog, ahogy azt elsőre gondolnánk. Ezt a technikát két amerikai fotográfus Jamie Beck és Kevin Burg fejlesztette ki az elmúlt években.

Ezen a képen például háttérben látszó kilátó liftje halad fel és alá.



Vagy itt van ez a táncoló pár, akik szintén rendkívüli módon lettek megörökítve az utókornak.


De hogy férfitársaimnak is kedvezzek itt egy jó hideg csapolt sör! :)


Íme még néhány hasonlóan jól elkészített cinemagraph!




Rendkívül érdekesnek és kreatív módszernek tartom a fényképezés eme módját, sok lehetőséget látok benne, és ehhez mérten igyekszem is majd minél hamarabb elsajátítani ezt a technikát, így remélem hamarosan feltölthetem majd én is az első cinemagraph képemet ide a blogra!

A képeket Jessica Hendrawidjaja és a My Modern Net honlapjain találtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...